חפש בבלוג זה

28.1.2018

איך להרוויח פעמיים ?

לאחרונה התפרסמו תשואות קרנות הפנסיה וקופות הגמל לשנת 2017. בכתבה בגלובס התפרסמה טבלת התשואות: 2017 בגמל ובהשתלמות: שנה טובה לכולם - ומצוינת לאלטשולר. הביצועים היו טובים מאוד בין 4.5% למעל 12%. מבחינת החוסכים, הכסף בקרנות (הצבירה) מיועד לשנות הפנסיה אז אין אפשרות להוציא אותו ולהשתמש בו עד אז. 

האמנם ?

ככלל חוסכים היום מודעים יותר לחסכון ארוך הטווח. היום ידוע שניתן לנייד את הצבירה בין קרנות פנסיה לבין עצמן ובין קופות גמל. היכולת לנייד מהווה מנוף לחץ על ידי החוסכים לצורך משא ומתן על דמי הניהול. על מנת להשאיר חוסכים בקרנות ובקופות נמצא פטנט: הלוואות. היות והצבירה היא על שם החוסך, היא יכולה לשמש כבטוחה כנגד הלוואה. כך, אין לקרנות בעיה להלוות כסף לחוסכים בריבית טובה משתי סיבות:

1. הצבירה היא ביטחון טוב מאוד.
2. אם עמית/חוסך לקח הלוואה, עד סיום ההחזר הוא נעול בקרן ואינו יכול לנייד כספים. 

בקיצור: גם נועלים את הלקוח וגם מרוויחים עליו ריבית.

אני חושב שזה גם יתרון לחוסכים. אם לווים מהקרן בריבית הקרובה לפריים (כיום 1.6%) ואפילו פחות, ומשקיעים בפרויקט בעל תשואה גבוהה יותר (סתם לדוגמא בדירה להשקעה בארץ/בחו"ל בתשואה של 3%-4%), הכסף של העמית בעצם עובד פעמיים. פעם אחת הוא עושה תשואה בקרן, ופעם שניה בהשקעה הפרטית. 

אז רק אחרי שתסיימו להתווכח על דמי הניהול בקרן ותקבלו את דמי הניהול הטובים ביותר שתוכלו לקבל, יכול להיות שתרצו לקחת הלוואה ולהשקיע באופן פרטי בפרויקט נותן תשואה. 

אותו כסף עובד פעמיים :-))

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה